Susz
Administrator
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Pią 18:02, 19 Cze 2009 Temat postu: Regulamin Klubu Pojedynków |
|
REGULAMIN KLUBU POJEDYNKÓW
I Zasady Ogólne
1. Klub Pojedynków jest miejscem, gdzie każdy Użytkownik może rzucać lub przyjmować wyzwania.
II Zasady rzucania i przyjmowania pojedynków
1. Udział w Pojedynku mogą brać wszyscy Użytkownicy, których konta zostały aktywowane, a jego konto nie zostało zbanowane lub nie został na niego nałożony zakaz pojedynkowania się poprzez złamanie którejś z zasad Regulaminu Pojedynków.
2. Wyzwania rzucamy w temacie "Wyzwij na pojedynek". Tam też je przyjmujemy.
3. Wyzwanie (tudzież rękawicę) możemy rzucić w tłum i czekać, aż ktoś chętny się podejmie, lub rzucić ją konkretnej osobie - musimy się jednak liczyć z faktem, że ta osoba ma pełne prawo odrzucić wyzwanie bez konsekwencji i bez podawania przyczyny. Jeżeli osoba, której wyzwanie zostało rzucone nie zaakceptuje go w przeciągu tygodnia, rzucone wyzwanie zostaje uznane za nieważne. Wyzwanie rzucone w tłum ważne jest dwa tygodnie.
4. Wyzwania rzucamy według określonego schematu. Rzucający podaje:
- Rodzaj (wiersz, dramat, komedia, opowiadanie, opis, drabble, itd...)
(- Typ [angst, romans, humor, komedia, dramat, itp.]*)
- Fandom (Twilight, Władca Pierścieni, House, itp.)**
- Temat (np. Basia i jej nowe zwierzątko)
- 3 elementy, które muszą się pojawić lub zostać wspomniane (np strumyk, skórzany fotel, babcia Marysia)
- 3 elementy, które nie mogą się pojawić ani zostać wspomniane (np słońce, adidasy, Frodo)***
- długość tekstu (od minimum 1 strony do maksimum 20 czcionką Times New Roman 12 w Wordzie)
- Proponowany termin, do którego prace mogą zostać nadesłane.
5. Wyzwanie przyjmujemy według określonego schematu. Przyjmujący podaje:
- Tytuł (np. Basia i jej zwierzyniec)*
- 2 elementy, które muszą się pojawić lub zostać wspomniane
- 2 elementy, które nie mogą się pojawić ani zostać wspomniane***
Jeżeli zaś nie odpowiada jej termin podany przez rzucającego, może go wynegocjować, podając swój preferowany termin, a potem uzgadniając wszystko przez PW. Następnie osoba podejmująca edytuje posta i dodaje tam dopisek o ustalonej końcowej dacie.
6. Pamiętajmy, że kto pierwszy, ten lepszy. Zabronione jest jednak zaklepywanie sobie wyzwań, poprzez szybkie pisanie postów w stylu: "Zaklepuję" a następnie edytowanie ich. Będzie to karane przez Administrację forum.
7. W każdej chwili można bez konsekwencji zanulować wyzwanie, pod warunkiem jednak, że nie zostało ono jeszcze podjęte.
III Wysyłanie tekstów
1. Pojedynki wysyłamy na skrzynkę mailową forum: [link widoczny dla zalogowanych].
2. Na przesłanie pojedynku mamy tyle czasu, ile ustalono podczas podejmowania się pojedynku.
3. Czas na wysłanie pojedynku mija wraz z 23:59 dnia, który jest ostatecznym terminem nadesłania prac.
4. W związku z ewentualnymi problemami z nadesłaniem maila (problem z serwerem poczty itp.), prosimy, aby użytkownicy wysłali swoje prace na dzień przed ostatecznym terminem.
5. Jeżeli któraś ze stron nie nadeśle pojedynku bez podania poważnej przyczyny, ukradnie czyjąś pracę lub wcześniej ją gdzieś opublikuje, otrzymuje -100 punktów.
6. Prace prosimy wysyłać w pliku .doc. Jeżeli zawierają jakieś formatowanie (pochylenie, pogrubienie itd.), powinno ono zostać uwzględnione w tym pliku odpowiednimi znacznikami BBCode.
7. Administracja forum nie ponosi odpowiedzialności, gdy zamieszczany tekst (wklejony z pliku .doc bez wprowadzania zmian) będzie nieestetyczny lub niepoprawny. Po ostatecznym terminie wysyłania prac nie można wprowadzać poprawek.
IV Ocenianie pojedynków
1. Oceniać pojedynki ma prawo każdy, kto jest zarejestrowany na forum tworzymy.
2. Każda osoba ma prawo ocenić jeden pojedynek tylko jeden raz.
3. Pojedynki oceniamy według podanych niżej kryteriów:
- pierwsze wrażenie - co pomyśleliśmy, zanim przeczytaliśmy tekst - 5 punktów
- pomysł - czy oryginalny, czy banalny, czy ciekawy, czy nudny - 11 punktów
- stylistyka i ortografia - 15 punktów
- fabuła - czy ciekawa, intrygująca, zabawna - 11 punktów
- poprawność i zgodność z tematem - 11 punktów
- nasze odczucia - 11 punktów
- dodatkowe punkty (nieobowiązkowe - tyczą się jakichś drobnych szczegółów, za które oceniający chciałby przyznać punkty; musi być to jednak solidnie uzasadnione!) - 3 punkty
4. Punkty rozdzielamy pomiędzy dwa teksty, co oznacza, że jeżeli mamy do rozdania 11 punktów, to jednemu tekstowi możemy dać np. 5, drugiemu - 6. (5 + 6 = 11)
5. Zabronione jest dawanie połówek punktów.
6. Nie można nie rozdzielić punktów.
7. Dobrze by było uzasadnić, dlaczego przydzieliliśmy punkty w ten sposób, a nie inny.
8. Na końcu musimy napisać, ile punktów dostał poszczególny tekst.
9. Teksty obydwu Autorów będą ukryte pod nazwami "Tekst 1" i "Tekst 2", co oznacza, że ich twórcy nie będą podani. Zabrania się zdradzania komukolwiek Autorów tekstów, a jeżeli taka sytuacja się wydarzy i uda nam się dojść, w jaki sposób, winowajca zostanie ukarany ostrzeżeniem.
10. Autorzy, naturalnie, nie mogą oceniać swoich tekstów.
11. Oceny niezgodne z regulaminem będą usuwane, a jeżeli ich Autor nie zastosuje się do niego kilka razy, zostanie nagrodzony ostrzeżeniem.
12. Głosowanie będzie trwać 7 dni od opublikowania obu tekstów.
V Nagradzanie
1. Za wygranie/przegranie pojedynku Autorzy zostają nagrodzeni/ukarani punktami/punktami ujemnymi.
2. Za plagiat/nienadesłanie pracy/pracę niezgodną z regulaminem Autor otrzymuje -100 punktów, druga strona zaś - 10 punktów.
3. Za zwycięstwo Autor dostaje 25 punktów + różnica punktów między jego wynikiem a wynikiem przeciwnika. (Czyli np. 25 pkt + [37-30] = 25pkt + 7pkt = 32 pkt)
4. Za przegraną Autor traci 25 punktów + różnica punktów między jego wynikiem a wynikiem przeciwnika. (Czyli np. - 25pkt - [37-30] = - 25pkt - 7pkt = - 32pkt)
5. Za remis każda ze stron dostaje 15 punktów.
6. Punkty zliczane są na liście wywieszonej na forum "Klub Pojedynków - organizacja".
7. Co trzy miesiące punktacja będzie zerowana, a osoba, która wtedy znajdowała się na pierwszym miejscu, dostanie nagrodę specjalną
VI Podsumowanie
1. Gdy pojedynek zostanie zakończony, zostaje przeniesiony z forum "Pojedynki, które trwają" do "Pojedynki, które już są zakończone", gdzie także będą mogły być czytane i oceniane przez innych Użytkowników.
2. Administracja forum tworzymy.fora zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu.
Jeżeli macie jakieś pytania, proszę pytać tutaj: klik.
Pozdrawiamy,
Administracja forum.
*nieobowiązkowe
**dostępne tylko przy pojedynkach związanych z jakimś Fandomem
***Jeżeli element zabroniony może zostać wspomniany, ale nie może się pojawić, trzeba o tym poinformować drugą stronę.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Susz dnia Pią 18:06, 19 Cze 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|